#Burger-Ping meets HaKe

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Just 4 Nfo: Was kostet ein HoN Held?

Jaegermeist0r

Administrator
Teammitglied
Bin durch Stefans letzten Beitrag auf einen interessanten Artikel über HoN gestossen, demnach durchläuft die Entwicklung eines HoN Heroes folgende Schritte:

• Conceptualization Time (team of people who come up with and discuss many various aspects of what goes into a hero)
• Concept Art - this can involve upwards of 4 artists collaborating on a single piece of which a single hero may require multiple attempts
• Modeling - a 3D modeling artist takes the concept and models it
• Texture - a 2D artists paints the multiple textures associated with the character
• Rigging - a technical artist sets up the mesh with bones for animating
• Animations - an animator animates the hero
• Effects - an effects artist (this is VERY interatively intense) puts effects on the hero and usually requires much collaboration and many iterations to get good
• Design - a designer must set up all the files associated with a hero and script their various abilities
• Design & Art Iteration - just because a hero may "seem" done it still is reviewed, played, balanced, and adjusted both in its quantative design but also its art.
Quelle

Die Summe, die zur Erstellung des Helden benötigt wird, beträgt 30.000 $.

Bei aktuellen 72 Heroes würde das Entwicklungskosten für 2,16 Mio $ mit sich bringen. Wenn man den rest des Spiels und die Engine aussen vorlässt, müssten sich 72000 HoN Exemplare verkaufen, um diese Kosten auszugleichen.

Mir stellt sich mittlerweile die Frage, ob HoN das Zeug haben wird, daß "Going live" erfolgreich zu bestehen, da ich befürchte, wenn das nicht der Fall sein wird, mal eben ein Schalter umgelegt wird und die Server verschwunden sind.

Was meint ihr? Packt HoN das?
 
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