#Burger-Ping meets HaKe

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Update für Source Engine / HL2 - DM

KarL

New Member
Update Update Update

Heute morgen gegen 9 Uhr (MEZ) wurde ein weiteres, kleines Update für Half-Life 2 , Half-Life 2 DM und Source Dedicated Server released.

Der wichtigste Fix ist, das man jetzt nicht mehr die lästige HL² DVD einlegen muss, um HL², CS Source etc. zu zocken.

Anbei der komplette Overview der Fixes:


Half-Life 2

Solved disc in drive incompatibility error by removing Securom disc check routine

Half-Life 2: Deathmatch

Fixed players entering the game with a score of -1

Fixed combine ball tracking teammates

Fixed not being able to grab level designer placed combine balls with the physics cannon

Fixed players randomly spawning without physcannons

Fixed multishot pistol exploit

Fixed wrong footstep sounds while in team mode

Fixed last RPG shot not tracking

Added cl_defaultweapon -- defaults to weapon_physcannon but can be changed to any other weapon you spawn with

Added HUD string to print team name

Added model specific death sounds

Switching to the physcannon is now instantaneous

Toned down 357 damage

Updated dm_overwatch

Source Dedicated Server

Fixed "failed to load server.dll" error with 3rd party mods

Fixed linux dedicated server crash on some GLIBC versions

Fixed dedicated server error in certain localized languages


Viel Spaß und einen schönen 3.Advent wünsch ich euch !!! :)
 

KarL

New Member
Update Update Update


Und heute war es wieder so weit,
ein weiteres Steamupdätchen ließ nicht auf sich warten
und transportierte sich über die Platform
direkt auf unsere Festplatte.

Einige Fixes sind die Optimierungen der Start und Ladezeiten für Half-Life 2,
sowie vereinzelte Fehler bzw. Bugs in Steam selbst.
Außerdem bekam der Source SDK noch eine kleinere Bugpolitur.

Für die englischen Freunde hier noch der komplette Fixbericht:


Source MODs will now automatically appear in the games list
Improved startup process for Steam
Fixed crash when creating a backup that would span multiple DVDs
Fixed a bug that would unnecessarily validate Steam caches after a cache corruption
Fixed Condition Zero: Deleted Scenes and Codename Gordon failing to backup correctly
Fixed a bug where the message “the game files will be deleted and re-acquired” would repeat
Fixed offline mode failing after not connecting to Steam for more than a month

Half-Life 2

Optimization to the Steam filesystem to reduce game launch and level transition time

Source SDK

Simplified debug-launch process for MOD developers. MOD developers no longer need to place a config file in their directory
Added a registry key for MOD developers to use to locate a user’s Steam installation located at HKEY_CURRENT_USERSoftwareValveSteamSourceModInstallPath




Also viel Spaß und frohe Weihnachten !!! =)
 

Berserker

New Member
Update für Source und Source Engine

Hallo Leute ,


diese Nacht wurde Steam einem großen Update unterzogen . Auch die Source Engine wurde diesmal frisch aufpoliert . Counter-Strike Source steht nun die Map de_prodigy zur Verfügung . Unter anderem wurden Bewegungen sowie die Kollisionsabfrage im Spiel verbessert . Desweiteren wurden Fixes und einige Kleinigkeiten hinzugefügt :

Counter-Strike : Source and Source Engine updates are available and will be applied automatically when Steam is restarted . The changes include :

Der komplette Changelog :

Counter-Strike: Source

* Added map: de_prodigy
* Improved player movement against walls
* Improved choppy player movement when bouncing down slopes
* Purchase icon for defuser is shown
* Physics prop avoidance is scaled by the object's mass
* Detail prop fade distance can be controlled on a per-map basis with env_detail_controller
* Spectator GUI last mode is saved
* Added spectate player by name
* Grenades, weapons, etc., splash when they land in water
* Frag grenade deafness is delayed so the explosion is heard
* Fixed viewmodel lag
* Added consistency checking player model bounds
* Weapon reloads finish when the round restarts
* Autobuy and rebuy trigger a reload if you don't buy a primary weapon
* Rebuy doesn't drop pistols the player has picked up
* Dropped weapon ammo isn't lost if the player has another weapon using that ammo
* Re-added hostage hint messages
* Smoke grenade canisters fade out and are removed when smoke is dense
* Breakable glass is blown outward proportional to the damage recieved
* Soundscapes update for observers
* Fixed not being able to attach to ladder tops
* Misc fixes to spray import

Source Engine

* Fixed crash when trying to play an MP3 that doesn't exist or is an invalid format
* Fixed a crash when playing MP3 files with ID3 tags
* Fixed network being started early enough so UDP remote logging works
* World rendering optimizations
* Fixed problems with demo recording
* Added command "setinfo " to allow clients to add custom user info fields (creates a new cvar flagged as FCVAR_USERINFO)
* Enabled sv_downloadurl & sv_consistency on dedicated servers
* Fixed "kick " command via rcon if the name is surrounded by quotes
* Fixed bug in "logaddress_add" that wouldn't add the correct port if the port and address were surrounded by quotes
* Added "player_say" event for 3rd party plugins
* Fixed crash in dedicated servers when issuing a say before the map is run


mfg

Berserker
 

KarL

New Member
Update Update Update

Heute in der früh kam das erwartete kleine Steamupdate,
das unter anderem den "RCON" und "+IP" Bug behebt.
Eine richtig gute Meldung ließ auch nicht auf sich warten, Valve entwickelt derzeit an einem VAC für Source.
Damit wird es (hoffentlich) bald möglich sein, den unzähligen CS Source Cheatern, den Gar aus zu machen.
Außerdem ist auch schon ein "HL² Depot Fix" für ein bald erscheinendes SDK Update verfügbar.

Changelog

Also note that the correct syntax for
specifying the ip and port to bind to for the server now is:

-port -ip

For example:
-port 27040 -ip 127.0.0.1

Note that +port and +ip will also work but shouldn´t be used as their
use is deprecated.

VAC is coming to Source, and it will be an updated VAC with additional anti-cheat functionality. We´re working on this now.




Viel Spaß und frohen 4. ADVENT !!!! :)
 

Berserker

New Member
Probleme mit Source und HL2

Hallo Leute ,


seit dem vorletzten und letzten Update haben viele Leute zur Zeit das Problem , dass Source und HL2 während des Spielens oder auch schon beim Laden abstürzt bzw. hängen bleibt . Der Grund dafür scheint ein Bug zu sein , welcher hoffentlich schnellstens von Valve gefixt wird .

P.S: Ich habe übrigens auch das Problem . Sowohl bei HL2 als auch bei Source !!!

mfg

Berserker
 

Aval0n

Ex Burger-Ping Admins
Ich auch!!! Bekomme immer die Meldung "[TEMP] Server offline". Kann also auf keinen CS:S Server connecten!!!


MfG

Aval0n
 

Master-User

Ex Burger-Ping Admins
Seid dem Update geht mein HL² und Source zwar noch, aber mein 1.6 schmiert beim laden ab und nimmt direct den ganzen PC mit.....

ECHT TOLL!
 

KarL

New Member
Update Update Update

Vor wenigen Minuten wurde ein Update,
für den Source SDK,
über Steam von Valve released.

Außerdem ist es jetzt möglich eine Half-Life 2 Demo
anzuzocken für alle unentschlossenen unter euch. Die Demo beinhaltet die Story von dem
Anfang bis zu Ravenholm und ist nur mit einem
gültigen Steamaccount zu spielen.
Die Demo ist ca. 700MB groß und bei ATI erhältlich.

HL² SP Demo

Hier eine Übersicht der Changelogs:


Source SDK
Fixed "bCloseSuccessful" bug in Hammer with directory trees too deep

Added faceposer

Included view model sources for Half-Life 2

Revised directory structure - content and sources are kept separate

Added presets for expert compiles within Hammer

Fixed problems with launching the game from within Hammer

Hammer's Game Configurations UI now displays the active configuration on entry

Hammer now displays paths in a more readable manner

Create a Mod puts the mod content into the SourceMods folder (shows up in Steam's games list)

Added vconfig - a tool to handle specifying the current game you're editing

Fixes for various cases of path environment variables not working

Buildcubemaps fixed

Improved startup speed of the SDK launcher

Simplified debugging under Steam (eliminated the need to copy steam.dll and make steamapp.cfg)


Viel Spaß beim Mappen, etc und frohes Fest !!! :)
 

KarL

New Member
Update Update Update

Guten Morgen,

und es war wieder soweit. Ein kleines Steamupdate wurde
serviert. Heute auf der Speisekarte:

Half-Life 2

Sound-Bugs wurden behoben, besonders das Stottern.


Counter-Strike Source

Models, die im "Video Stress Test" gefehlt haben
wurden wieder eingefügt.


Viel Spaß und schöne Festfeiertage !!! :)
 

Berserker

New Member
Steam-Update

Hallo und guten Morgen !!!


Erneut hat Valve ein Update veröffentlicht. Dieses Mal beziehen sich die Neuerungen fast ausschließlich auf die Verbesserung der Performance in Source-Spielen.

So wurden unter anderem die Pausen beim Speichern von Spielständen und Screenshots verkürzt. Außerdem passt sich die Engine jetzt besser an Systeme mit mehr als 512MB RAM an.

Hier nun alle Änderungen im Überblick :

Source Engine

# Improved the performance of writing out save games. This will reduce the pause when you pass over an autosave trigger in Half-Life 2, or when you press the quicksave button.
# Improved the performance of writing out the thumbnail image for save games. This will also reduce the pause when passing over an autosave trigger or pressing the quicksave button.
# Increased cache memory usage for machines that have greater than 512MB of physical memory. This will reduce hitching due to cache thrashing.
# Optimized the sound cache manager, which will reduce hitching as a result of sound cache thrashing.
# Minor optimization to the world renderer and world collision.
# Minor optimization to the way that asynchronous sound files are loaded.
# Optimized the way that sounds were loaded that are trigged by acting sequences.
# Optimization to reduced the number of times model sequences are iterated on per frame.
# Fixed rcon packet bug that was accepting negative packet lengths.
# Fixed rcon server failing on server restart.

Half-Life 2

# Weapon script files are preloaded at startup, instead of when they are accessed. This will reduce some hitches while playing Half-Life 2.

Linux Server

# Added "-pidfile" command line argument to output a pid file on startup.

Condition Zero

# Fixed "Your server is out of date Please update and restart" error.


Quelle :

http://www.steampowered.com/index.php?area=news


Das Update installiert sich wie gewohnt selbst, sobald ihr Steam (neu-)startet.


mfg

Berserker
 

Berserker

New Member
Update !!!

Hallo Leute ,


Kleines Engine Update


In den letzten Tagen war es doch eher etwas ruhiger um Steam und seine regelmäßigen Updates geworden. Heute Nacht jedoch gab es ein kleines Engine Update.


Source Engine :

# Fixed "exec" exploit that used ":", "\\", and ":" in the paths
# Fixed exploit with "record", "bench_start", and "logsdir"


Nach Neustarten eures Steam Clients sollte das Update wie immer automatisch runtergeladen werden.


Quelle :

http://www.steampowered.com/



mfg

Berserker
 
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